Oznámenie automobilky prichádza takmer tri mesiace po tom, ako Brusel
oznámil začatie vyšetrovania poskytovania štátnych dotácií pre čínskych
výrobcov elektromobilov. Najnovší krok by tak mohol spoločnosti umožniť
vyhnúť sa prípadným dovozným clám.
Automobilka dodala, že nový závod bude stáť v Segedíne. Pre Maďarsko sa
rozhodla po tom, ako zhruba rok dostávala ponuky zo strany viacerých
európskych štátov vrátane Nemecka a Francúzska. Závod by mal vyrábať
elektrické vozidlá a plug-in hybridy pre európsky trh, pričom by mal
vytvoriť tisícky pracovných miest. Firma už na maďarskom trhu pôsobí,
nie však v oblasti výroby áut. V Komárome vyrába elektrické autobusy.
Spoločnosť pôvodne vyrábala aj autá s benzínovým pohonom. Túto produkciu
však v minulom roku ukončila a sústredila sa už iba na výrobu
elektrických a hybridných modelov.
Za záujmom čínskej firmy o expanziu v Európe je aj fakt, že na európskom
trhu si môže za svoje vozidlá účtovať vyššie ceny. Napríklad cena jej
modelu Dolphin sa začína v Nemecku na úrovni 35.990 eur, čo je viac než
dvojnásobok požadovanej ceny v Číne.
Medzitým Európska únia začala v októbri vyšetrovanie vládnych dotácií
pre čínskych výrobcov elektromobilov. V prípade uvalenia dovozných ciel
tak európsky závod umožní spoločnosti BYD týmto clám sa vyhnúť.
Samotné Maďarsko poskytne čínskej spoločnosti dotáciu na výstavbu
závodu. Minister zahraničných vecí Péter Szijjártó k tomu uviedol, že
objem dotácií zverejní Budapešť až potom, ako dostane súhlas od
Európskej komisie.